28 Ağu 2013

İNGİLİZCE ÖĞRENMEDE ZORLUĞUN NEDENLERİ

İngilizce Öğrenmede başarısızlık nedenleri ve çözümleri





a) Okul ve Eğitim Ortamından Kaynaklanan Nedenler % 29, 2b) Aile ve Ev Ortamından Kaynaklanan Nedenler % 19, 8
c) Öğrencinin Kendisinden Kaynaklanan Nedenler % 51





I) İngilizce Ders alan kişiler İngilizce öğrenmenin çok hızlı gelişecek bir eylem olduğunu sanarak aceleci davranmaktadırlar.

Cümle kuramıyorum. anlamıyorum öğrenemiyorum gibi şikayetler sık duyulur,
Bu şikayetlerde haklısınız  çünkü İngilizce öğrenmek zaman , sabır ve  dil öğrenmeyi sevmeyi gerektirir.

II)İngilizce Ders alan bilinçsiz kişiler devamlı bir panik halindedir,
İngilizce ders alan bilinçsiz bir çok kişi  ’İngilizce öğrenmem lazım bu kadar süre geçti hala öğrenemedim,’ diyerek panik haline düşmektedirler, içlerinde bulundukları bu panik hali onların başarılı olmalarını engelleyip ,   kendilerine güvenlerini azaltır.

III)İngilizce öğrenmeye yeni başlayan kişi kuracağı cümleleri Türkçeden İngilizceye çevirme handikapıdan kurtulamamaktadır,
Birçok kişi İngilizce eğitim  için   kurs  ve  İngilizce ders alıp başarısız olmaktadır .

 Bu başarısızlıkların arkasında gittiği kursun ve aldığı İngilizce ders öğretmeni yetersizliğinin yanı sıra başka nedenlerde yatmaktadır.
İngilizce cümle kurmaya çalışırken en büyük yanılgı cümleyi Türkçe düşünüp onu bire bir İngilizceye çevirmeye gayret etmektir. Türkçe ile İngilizce cümle yapıları birbirlerinden farklı olduğu için böyle bir çabaya girmek çok yanlıştır ve anlamsız cümle oluşumlarına sebep yaratır.


Kurmayı düşündüğümüz her cümleyi  anlam bütünlüğünü bozmadan İngilizcenin  gerektirdiği şekilde düşünmek ve kurmaya çalışmak  gerekmektedir.

Sonuç
Yabancı dil öğreniminde öncelikle dil öğrencisinin istekli ve hevesli olması başarının temel unsuru olarak görülmektedir. Öğrencinin 
içsel motivasyonu ne kadar yüksek olursa dil öğrenimindeki engelleri o 
kadar kolay aşacağı anlaşılmaktadır. 
Yabancı dil öğretiminde ise, öğreticinin bireyi öğrenmeye istekli 
hale getirmesi (dışsal motivasyon), dil öğrenmeyi kolaylaştırıcı önlemleri alması (olumlu öğrenme ortamı) ve öğrenmeyi engelleyici etmenleri (dilsel ve dil dışı ) ortadan kaldırması öğrenci başarısına olumlu katkı 
yapacak öğretmen özellikleri olarak vurgulanmaktadır.
Dil öğrenme, model alma ve etkin katılım temeli üzerinde yükselirken; dil öğretimi, model oluşturma ve etkin katılım ortamı sağlama 

etkinlikleriyle gerçekleştirilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder