18 Ağu 2014

Özel Okul Desteği İçin Son gün

Özel Okul Desteği İçin Son gün

Destekten yararlanabilmek için resmi okullarda kayıtlı olmak gerekmektedir. Özel okulda kayıtlı olan öğrenciler, nakillerini resmi okullara almaları halinde 25 Ağustos'a kadar Eğitim ve Öğretim Desteğine nakil oldukları resmi okul müdürlüklerinden başvuru yapabilirler.

**  Destekten yararlanacak öğrenciler hangi kriterlere göre tespit edilecek?
Öğrencilerin tespitinde; öğrencinin başarı durumu, ailesinin aylık geliri, ailede öğrenim gören kardeş sayısı, anne babanın durumu, öğrencinin aldığı disiplin cezaları gibi faktörler belirleyici olacak.

** Destekten yararlanacak öğrenciler tercihlerini hangi tarih aralığında yapacak?
 Tercihler, 5-9 Eylül tarihleri arasında, bakanlığın ilan ettiği okullardan 15'ini seçmek suretiyle yapılacak.

** Öğrencilerin kesin kayıtları hangi tarihlerde alınacak?
 10-18 Eylül tarihlerinde özel okullara yapılacak, yedek öğrenci kayıtları ise 19 Eylül 2014'de gerçekleşecek
.
** Kim ne kadar destek alacak?
 Okul öncesi öğrenciler için 2.500 TL, ilkokul 3.000 TL, ortaokul 3.500 TL, temel lise 3.000 TL özel okul desteği verilecek

** Okul öncesine verilecek desteğe hangi yaş aralığındaki çocuklar için nasıl başvurulacak?
 16 Mart 2009 ile15 Eylül 2010 tarihleri arasında doğanlar başvurabilecek. Okul öncesi eğitim kurumlarında (anaokulu ve anasınıfları) öğrenim görecek yaşları 48-66 ay arasında olan öğrencilerin velileri/vasileri eğitim ve öğretim desteği için resmi okullardan e-Okuldaki Özel Kurumlar Eğitim ve Öğretim Desteği Menüsü üzerinden başvuru yapabilecek.

**Bu desteğe hak kazananlar, ne kadar süreyle yararlanacaklar?
Öğrenci, okulun eğitim süresince bu haktan yararlanacak.

** Destek almaya hak kazanan ancak belirtilen tarihte kaydını yaptırmayanların durumu ne olacak?
 Belirtilen tarihlerde özel okula kaydını yaptırmaz ise bu hakkını kaybedecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder